خانه -- کسب و کار -- آموزش تولید محتوا برای مخاطبان سایت

آموزش تولید محتوا برای مخاطبان سایت

امروزه تولید محتوا برای بعضی از کسب و کارهای اینترنتی و کسانی که دارای وب سایت اینترنتی هستند سخت شده است. تولید محتوای ارزشمند و اختصاصی نیاز اصلی هر کسب و کاری است که در پی جذب مخاطبان هدفمند است. این مقاله با عنوان “آموزش تولید محتوا برای مخاطبان سایت” به درد کسانی می خورد که قصد دارد محتوای هدفمند و ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه کنند.

پس اگر شما هم جزء افرادی هستید که در تولید محتوا برای مخاطبان سایتتان ناتوان هستید و نمی دانید چگونه باید محتوای ارزشمندی را تولید کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید در این مقاله همراه من باشید.

 

تولید محتوا یعنی چه؟

هر وقت حرف از تولید محتوا می شود همه فکر می کنند منظور از تولید محتوا فقط نوشتن مقاله است. البته شاید رایج ترین فرمت محتوایی در وب، محتوای متنی باشد. ولی باید بدانید که تولید محتوا فقط به نوشتن مقاله ختم نمی شود.

پست های تلگرامی یا اینستاگرامی، عکس نوشته ها، اینفوگرافیک ها، ویدئو های آموزشی یا پادکست ها، جداول اطلاعاتی، نمودارها، چک لیست ها و… همه اینها محتوا نام دارند. و برای تولید آن ها ممکن است بسیار وقت گذاشته شده باشد. تولید محتوا فقط این نیست که یک نوشته ای را در قالب مقاله داخل یک سایت می بینید.

امروزه یکی از رایج ترین محتواهایی که می بینید بین مردم دست به دست می شود تصاویر GIF هستند. اگر نگاهی به کانال های تلگرامی بیاندازید می بینید که تصاویر GIF طرفدارهای زیادی دارند و شاید خودتان هم چندین بار این تصاویر را برای دوستانتان فوروارد کرده باشید.

ولی در این مقاله بیشتر قصد دارم در مورد تولید محتوا برای سایت و مخاطبانتان صحبت کنم و ایده هایی را به شما برای تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبانتان بدهم.

 

آموزش تولید محتوا برای مخاطبان سایت

خیلی ها زمانی که قصد دارند محتوایی را تولید کنند فکرشان مشغول می شود. شاید تصمیم برای انتخاب موضوع در تولید محتوا کار سختی باشد. مثل این می ماند که قصد دارید غذایی درست کنید. خیلی ها می گویند تصمیم برای اینکه چه نوع غذایی درست کنیم خیلی سخت تر از درست کردن آن غذا است! دقیقا همینطور است.

یکی از دلایلی که خیلی ها نمی توانند برای مخاطبانشان محتوا تولید کنند این است که نمی دانند در چه رابطه ای باید محتوا تولید کنند. همین به یک معضل تبدیل شده است. هرکسی که قصد تولید محتوا دارد فکر می کند باید چیزی فراتر از خواسته های مخاطبانشان تولید کنند. پس به همین خاطر دست به کپی کاری یا ترجمه مقالات خارجی می زنند که به نظر من اصلا نمی توان روی چنین محتواهایی حساب باز کرد!

پیشنهاد ویژه همیار وب : معضلی به نام تولید محتوا برای کسب و کار های آنلاین

در ادامه ایده هایی را به شما معرفی می کنم تا از طریق آن ها بتوانید به راحتی محتوای مورد نظر خود و در عین حال ارزشمند برای مخاطبانتان را تولید کنید.

 

۱٫هر اتفاق در کسب و کارتان یک محتوا است

حتما در کسب و کارتان به مشکلاتی برخورد کرده اید. مثلا همین چند روز پیش زمانی که وارد حساب گوگل آنالیتکسم شدم ناگهان دیدم سایت های ثبت شده در حسابم پاک شده اند. فهمیدم که به خاطر تحریمات گوگل برای کاربران ایرانی بوده است. همین می تواند موضوعی برای تولید محتوا باشد. مشکلاتی از این قبیل یا هر اتفاقی که در کسب و کارتان رخ می دهد آغاز کننده تولید یک محتوای جذاب است.

مثلا همین مشکلی که در گوگل آنالیتکس گفتم را می توانید بیشتر بررسی کنید. ببینید مشکل اصلی چه بوده است؟ راه حل آن چیست؟ همه مراحل را به قلم خودتان بنویسید و مشکلی را که کاربرانتان به آن دچار شده اند را حل کنید.

بعضی وقت ها هم مشکلات خیلی کوچک می تواند ایده ای برای نوشتن یک متن خوب باشد. مثلا فرد برنامه نویسی که در نوشتن یک قطعه کد به زبان PHP مشکل دارد. زمانی که مشکل را حل می کند می تواند در مورد آن مشکل و طریقه رفع آن یک محتوا هر چند کوتاه هم باشد تولید کند.

 

۲٫سوالات کاربرانتان را به محتوا تبدیل کنید

هر سوالی که کاربرانتان می پرسند را به طور کامل پاسخ دهید. اگر جواب سوال را نمی دانید سعی کنید از دیگران بپرسید و جواب کامل آن را پیدا کنید. می توانید با عنوان کردن نام و سوال کاربر مورد نظر مقاله ای در آن مورد بنویسید. با این کار هم اعتماد سازی می کنید و هم علاقه مندان به کسب و کار شما چندین برابر می شود.

ایده بهتر این است که صفحه ای در سایت خود به صورت مجزا بسازید و به سوالات کاربرانتان در آن صفحه پاسخ دهید. هم می توانید به صورت متنی پاسخ سوال مورد نظر را بنویسید و هم اینکه به صورت یک فایل صوتی پاسخ سوالات کاربرانتان را بدهید.

 

۳٫کتاب بخوانید و محتوا تولید کنید

کتاب های مربوط به کسب و کار خود را مطالعه کنید و از طریق آن محتوا تولید کنید و در سایت خود قرار دهید. نیازی نیست حتما خلاصه ای از آن را خودتان به قلم خودتان بنویسید. بلکه در این مورد خاص می توانید دقیقا کپی کنید. البته با ذکر منبع که اسم کتاب و نویسنده است.

به این خاطر می گویم که دقیقا کپی کنید چون چنین محتواهایی در وب خیلی کم پیدا می شوند! سایت های خیلی کمی هستند که این گونه محتواها را در سایت خود قرار می دهند. یا اگر هم باشند احتمالا خلاصه نویسی می کنند و عینا مثل کتاب نمی نویسند. شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و از کتاب هایی که در حوزه کاری خودتان وجود دارد برای سایت خود محتوا تولید کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله تولید محتوا بر اساس سئوی سایت را هم بخوانید.

شاید این کار برای شما زمان بر باشد که بخواهید از روی نوشته اید دوباره آن را تایپ کنید. اما من یک پیشنهاد برای شما دارم تا بتوانید به راحتی متن های کتابی را به متن های دیجیتالی تبدیل کنید. برای این کار می توانید از گوگل درایو استفاده کنید. با استفاده از گوگل درایو می توانید از صفحات کتاب مورد نظر خود عکس بگیرید و آن را تبدیل به نوشته در نرم افزار ورد کنید.

 

۴٫سایت های دیگر را نقد کنید

یکی دیگر از روش های تولید محتوای یونیک و ارزشمند این است که سایت های دیگران را نقد و بررسی کنید. مثلا می توانید سایت یکی از رقباتون را از نظر سئو نقد کنید. می توانید از زمان استارت کارش تا الان هر تغییراتی که در سایتش بوجود آمده است را نام ببرید.

پیشرفت ها و افت هایی که در این مدت زمان داشته است را عنوان کنید. سایت مورد نظر را توسط ابزارهای آنالیز سئوی سایت بررسی کنید. از همین بررسی های موردی می توانید ویدئو تهیه کنید و آن را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. اگر پیشنهاد هایی برای پیشرفت سایت مورد نظر دارید عنوان کنید.

 

۵٫کتاب الکترونیکی تولید کنید

نوشتن کتاب در قالب ای بوک کار زیاد سختی نیست. اصلا این طور نیست که حتما باید کتاب شما مثلا ۵۰ صفحه باشد. نه به هیچ وجه! شما می توانید همان مقالات طولانی خود را به ای بوک تبدیل کنید. مقالاتی که حدودا ۳۰۰۰ واژه ای هستند را می توانید به یک ای بوک حداقل ۲۰ صفحه ای تبدیل کنید.

زمانی که یک ای بوک رایگان به کاربرانتان اهدا می کنید حس خیلی بهتری به آن ها می دهید. ارزش یک ای بوک رایگان شاید بیشتر از زمانی باشد که قصد داشتید محتوای همان ای بوک را به صورت مقاله در سایت خود منتشر کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله استراتژی بازاریابی محتوا با بودجه کم را هم بخوانید.

 

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله سعی کردم شما را با چند روش جدید در تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان سایتتان آشنا کنم. پیشنهاد می کنم برای تولید محتوا هیچ وقت دست به کپی کاری نزنید! اگر محتوای شما کم هم باشد خیلی ارزشمند تر از محتوایی است که از جای دیگر کپی می کنید.

برای تولید محتوای سایت خود به ایده هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم کمی فکر کنید. ایده های جالب و جدیدی برای تولید محتوا هستند. مهم نیست که چقدر محتوای شما حرفه ای باشد، بلکه مهم این است که محتوای شما چقدر به درد مخاطبانتان می خورد و چه قدر مخاطب را درگیر خودش می کند.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر شما هم ایده ای برای تولید محتوا دارید حتما با من و دیگر دوستان در میان بگذارید.

منبع : همیار وب

درباره‌ی علیرضا حسینی

این وب سایت از مرداد ماه سال 1396 شروع به کار کرده و با تمام وجود و انرژی قصد دارم که این مجله خبری و سرگرمی را به یکی از پربازدیدترین و با کیفیت ترین وب سایت ها در ایران تبدیل کنم.از همه ی عزیزان علاقه مند که میتوانند کمک کنند تقاضای همکاری دارم. با تشکر

حتما ببینید

اشتغال روستاییان و عشایر

اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال روستاییان و عشایر

اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال روستاییان و عشایر معاون توسعه روستایی رئیس جمهور …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *