خانه -- دانستنی ها -- ماهی و خواص مفید ان برای بدن

ماهی و خواص مفید ان برای بدن

Normal
۰

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

 ماهی یکی از مفیدترین مواد غذایی موجود در دنیا می باشد که دارای خواص بسیار زیادی برای بدن انسان می باشد. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از خواصماهی را برای شما توضیح دهیم.

ماهی و مواد غذایی مهم:

 ماهیها انواع مختلفی دارند که همه ان ها برای بدن انسان مفید می باشند. مواد مفیدی همچون پروتئین با کیفیت بالا، یُد، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در ماهی وجود دارند. ویتامین D محلول در چربی ماده‌ای مغذی است که بیشتر مردم در معرض کمبود آن هستند. این ویتامین مانند هورمون استروئیدی در بدن عمل می‌کند.

ماهی

ماهی چرب مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. این اسیدهای چرب برای عملکرد مطلوب بدن و مغز بسیار حیاتی هستند و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. برای تأمین امگا ۳، خوردن‌ماهی حداقل یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود

ماهی‌و کاهش حمله قلبی و مغزی:

مطالعه‌ ای درباره بیش از ۴۰ هزار نفر از مردان فعال در حوزه سلامت در ایالات متحده آمریکا نشان داد، احتمال ابتلا به بیماری قلبی میان کسانی که به‌طور مرتب یک بار یا بیشتر در هفته ماهی مصرف می‌کنند، تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد. انواع ماهیهای چرب به‌دلیل میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت قلب مفیدتر هستند.

ماهی و درمان افسردگی:

مطالعات نشان داده‌اند احتمال افسردگی در افرادی که به‌طور مرتب‌ماهی می‌خورند، کمتر است. آزمایش‌های کنترل‌شده متعددی نیز نشان داده‌اند که اسیدهای چرب امگا ۳ برای افسردگی مفید هستند، و به‌میزان چشمگیری اثر داروهای ضد افسردگی را افزایش می‌دهند. اسیدهای چرب امگا ۳ چه به‌صورت تنها و چه همراه داروهای ضدافسردگی مصرف شوند، می‌توانند برای بهبود افسردگی مفید باشند.

ماهی و ویتامین دی فراوان:

ماهی‌و فرآورده‌های آن بهترین منابع غذایی ویتامین D هستند. ماهی‌های چرب مانند سالمون و شاه‌ماهی دارای بیشترین مقدار ویتامین Dهستند. یک وعده غذایی شامل  ۱۱۳ گرم ماهی سالمون پخته حدود ۱۰۰ واحد نیاز به این ویتامین را تأمین می‌کند.

اختصاصی از آی تی نیوز

درباره‌ی avatar

حتما ببینید

معرفی تعدادی از مناطق ممنوعه در دنیا

مناطق ممنوعه در دنیا وجود دارد که کمتر کسی می تواند آنها را ببیند. برخی از این مناطق ممنوعه در دنیا به دلیل سری بودن قابل مشاهده نیستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *